VRI pētnieki iesaista skolas augsnes paraugu ievākšanā un izpētē
No 2018. līdz 2020. gadam Vides risinājumu institūts (VRI) pētniecības procesos iesaistīja Latvijas skolas, lai kopā ar projekta GrassLIFE partneriem attīstītu ilgtspējīgas apsaimniekošanas idejas Latvijā izzūdošajiem zālājiem.
Pētījumā iesaistījās piecas Latvijas skolas:- Laurenču sākumskola
- Allažu pamatskola
- Mores pamatskola
- Dundagas vidusskola
- Rāmuļu pamatskola
2019. gada pavasarī skolēns Laurenču sākumskolā veic augsnes paraugu izpēti. Attēls: Signe Krūzkopa.
Latvijas Universitātes augšņu eksperts Raimonds Kasparinskis 2019. gada pavasarī apmāca Laurenču sākumskola skolotāju kā pareizi zālājā veikt augsnes paraugu ievākšanu, izpēti un datu reģistrēšanu. Attēls: Signe Krūzkopa.
“Bija interesanti pētīt augsni skolai tuvā teritorijā un uzzināt par augsnes īpašībām, sastāvu un pH līmeni. Skolēniem šķita interesanti strādāt ar augsnes zondi, grūtāk gāja ar konkrētu mērījumu veikšanu un datu fiksēšanu. Katrā ziņā tā skolēniem bija jauna pieredze pētījumu un mērījumu veikšanā, dažādu ierīču pielietošanā” norādīts skolotāju aptaujās.
2020. gada pavasarī skolu iesaisti augšņu izpētē apturēja Covid-19 pandēmija. Arī 2020. gada rudenī tā neturpinājās, līdz ar to projekts ir slēgts un ir apkopoti līdz šim gūtie secinājumi.